Jaarverslag 2018
De klant voorop

Digitalisering & dienstverlening
Als organisatie hebben wij een grote ambitie als het gaat om een transparante en efficiënte bedrijfsvoering en een nauwkeurige informatievoorziening. Digitalisering en automatisering van onze werkprocessen dragen bij aan een kortere procestijd en een vlottere verwerking van huurdersgegevens en -vragen. Zo ondersteunt dit ons bij onze ambitie.

In 2018 hebben we ons primair systeem vervangen. Dit heeft voor de huurder niet direct aan de ‘voorkant’ veel effect, maar is qua werkprocessen, in zowel de afhandeling van klantvragen als in de opslag van informatie, een verbetering. De koppelingen met onder meer het klantenservice- en klantportaal is vernieuwd en uitgebreid. Door een nieuw workflow systeem hebben we beter zicht op onze werkvoorraad en kunnen we beter sturen op de benodigde inzet en capaciteit. Met als doel een betere en snellere afhandeling van klantvragen, en daarmee meer klantwaarde.


Woningcorporaties in Zwolle en Kampen ondertekenen contract voor nieuwe Woningzoeker.

Daarnaast is in 2018 ons woningbemiddelingssysteem De Woningzoeker vernieuwd. Huurders en toekomstige huurders in de regio Zwolle en Kampen kunnen nu makkelijker en effectiever woningen zoeken en daarop reageren. Voor deltaWonen is de afhandeling van de woningmatching vereenvoudigd. We kunnen effectiever en sneller bezit (woningen) aanbieden.

De introductie van het nieuwe systeem heeft nog niet geleid tot het volledig invoeren van apps die onze medewerkers in de wijk kunnen gebruiken om de huurder te woord te staan. Dit staat voor 2019 op de planning.