De klant voorop
Wij willen dat onze klant, de huurder, zich thuis voelt in zijn eigen huis en buurt. Dat is wat ons drijft. Een huis is een thuis als het de basis is van waaruit iemand zich kan ontwikkelen. Waar hij zijn kinderen wil zien opgroeien. Waar wonen, spelen, leren, werken, vrije tijd en zorg hand in hand gaan. Om daaraan te kunnen bijdragen, moeten we ons continu blijven verbeteren.
In 2018 heeft deze doorontwikkeling vooral in het teken gestaan van de vernieuwing van ons primair systeem en de implementatie van een nieuw portaal voor woningzoekenden. Met succes: we zijn live gegaan op de geplande datum, we hebben beter inzicht in data en een betere presentatie van ons bezit. Zo hebben we meer klantwaarde gecreëerd.
Voor deltaWonen was het door de implementatie een intensief jaar. Verbouwen en de winkel openhouden vraagt veel van medewerkers. Toch heeft dat mooie dingen opgeleverd: nieuwe talenten zijn aangeboord en met vernieuwde energie ontwikkelt de organisatie zich door. 2018 was ook het jaar waarin we veel nieuwe woningen hebben opgeleverd in met name Zwolle. Dat heeft geleid tot meer huurovereenkomsten, een lichte verbetering van de slaagkans en een lichte daling van de wachttijd. Tegelijk neemt de spanning door nieuwe inschrijvingen niet wezenlijk af.